<$BlogRSDUrl$>

Thursday, June 02, 2005

Iraq

Video tentang kemusnahan yg dilakukan oleh amerika ke atas bandar Fallujah. Dlm mp3, wmp besar, wmp kecil, real player besar dan ram kecil.


Flow Chart

Free Flow. Percuma tapi terhad.

SmartDraw. 30 hari percubaan. Satu diagram flowchart.


Chess

Chess Doctor

All-Platform Chess

The Week in Chess Magazine

ChessBase Light

G. Ossimitz: Chess Page

Chess Analyses

Famous Games.


Macam2

Pattern Languages of Programs (PLoP). This is a gold mine!! Wow!! Terjumpa semua papers tentang semua plop yg lepas2 kat sini semasa sedang mencari paper susulan yg direferencekan oleh martin fowler dlm paper "Dealing with Roles" dia. Ini semua gara2 ulangkaji pattern roles dan yg sewaktu dgnnya utk group mmyooad. Saya cuba kupas pattern roles ini dan terangkan kpd team members. Tapi, saya nak mereka baca dulu. Kalau tidak, lagi susah nak faham. These are not light materials.

Errors and AJAX.

Developing for the Web with Ant, Part 2.

Introduction to JGoodies Binding.

Java Game Development Series.


Audio Quran

Audio Quran Recitation.

Comments:
Saya dah baca sikit pasal Roles tu. Single, Separate dan Subtype, boleh paham la tak susah..
Feeling really enthusiatic, but quite tired lately. Ku cuba gagahkan jua :) tq..
 
Bagus! Cuba 1kHz terangkan kpd mmyooad apa2 yg 1kHz tahu. Kita bincangkan dari situ.

Boleh?

Masalah yg saya tengah fikirkan ialah, apakah cara implementation yg terbaik utk roles ini.

Subtype bermasalah krn asyik kena tambah methodnya bila mana ada role baru atau role lama bertambah method.

Role Object pulak mendedahkan role structure kpd code yg menggunakannya. Kalau nak ikut Demeter Law, kena atasi kelemahan ini.

Saya terfikir nak guna double despatch utk atasi kelemahan ini. Masalahnya makin complex plak.

Hmmm...
 
Saya baru baca sampai page 5 je!
Rasa belum mampu nak terangkan apa2. Masih banyak istilah2 yg saya tak faham. Biarlah En Hamdi yg terangkan.. Saya mana tahu apa..
 
Nama group ni ialah mmyooad (muslim malaysia ooad). Kalau berminat nak join, email la kat saya. Nanti saya masukkan email address Azwan sekali dlm group ni.
 
Post a Comment

This page is powered by Blogger. Isn't yours?