<$BlogRSDUrl$>

Monday, March 07, 2005

Tambahan:

Yay! Berjaya masukkan image ke dlm excel file menggunakan JExcel. Berbanding dgn POI, API dia agak errr, kurang sikit. Tapi, ok la. Jalan apa. Best!

Sekarang ni, kena import data. Mungkin saya ambil dpd xml yg mengandungi objek2 yg dah diserializekan. Saya kena ambil object2 ini dan kena sortkan ikut date. Nak kena cari oss lib yg sesuai utk ini. Date tu saya akan convert kpd long. A quick search memberikan beberapa oss lib. Ntah sesuai atau tidak.

GNU Trove
Commons Collections
Commons Primitives
fastutil
Javolution
JScience


POI dan JExcel

Ish! Tengah buat sistem utk billing. Template yg dibagi mempunyai image logo company dlm excel. Bila cuba dgn poi, hancussss!!! Rupa2nya, poi ver 2.5.1 belum support image lagi. Ingatkan nak kena serender. Cari punya cara kat google, jumpa la JExcel. Al kononnya ia support image sekali. Baru download. Kena cuba. Harap OK.


Jasperreport dan iReport

Alhamdulillah. Jasperreport ver 0.6.4 dah selamat dimasukkan ke dlm development environment saya minggu lepas. Sekarang ni, saya guna iReport ver 0.4.1 utk hasilkan report yg compatible dgn jasperreport ver 0.6.4.


Macam2

Nice - A new OO language based on Java. Perbincangannya di theserverside.

Technique: Use Subclasses to Clarify Generics.

Create an anonymous authentication module - Use a CAPTCHA-based authentication module for J2EE Web applications.

Should we be doing more automated testing? - Decide whether automatic testing makes sense for your application.

Comments:
Sekarang saya pun tgh menghadapi benda yang sama kat tempat kerja.

Billing sistem, hundred and thousands of record to be downloaded as Excell file.

Nampaknya saya nak kena kecek en hamdi ni ... :D
 
Tak payah nak kecek aa. Sonang aje guna poi + jexcel tu. sekejap aje utk cairo. Ke, nak kecek perkhidmatan code gen? ;)

Saya guna class Factory yg code gen hasilkan utk import export data dari 1 site ke 1 site yg lain. Export semua object2 yg dikehendaki ke dlm xml dgn loc sebanyak 1 utk setiap jenis class dan import balik pun lebih kurang aje la, selain code utk baca dan tulis kpd file. Berguna gak code gen :D
 
Post a Comment

This page is powered by Blogger. Isn't yours?