<$BlogRSDUrl$>

Sunday, December 26, 2004

Tsunami

Pada jam 9:05 am, isteri saya perasan sudu dan garpu yg digantung kat bekasnya bergoyang dan berlaga sesama mereka. Isteri saya cukup hairan, "siapa yg langgar tadi?". Kami perasan cawan2 yg digantung pun bergoyang dan berlaga, kipas dan lampu pun bergoyang2. Saya berdiri tegak dan kebetulan melihat ke dlm cermin. Nampak macam bergoyang. "Eh, saya nak pitam ke?" Keadaan berterusan buat 2-3 minit. "Rumah baru aku nak roboh ke??!! Keluar, semua keluar rumah!!" Saya keluar rumah ke halaman dan berdiri tegak semula. "Eh, kat sini tak bergoyang pun?" Masuk semula. Dah berhenti bergoyang walaupun lampu, kipas dan cawan masih perlahan2 bergoyang dan akhirnya berhenti sama sekali.

Kami tak tahu apa yg terjadi. Jiran2 tak nampak cemas plak. Agaknya rumah kami aje ni. Lori besar lalu ke? Pergerakan bawah tanah ke? Rumah bermasalah ke? (Kami terus tambah dlm defect list utk rumah :))

Rupa2nya, masa berita malam tu, satu gempa bumi yg besar telah berlaku. Alhamdulillah, kawasan saya ni tak de masalah besar.

nst

star

aljazeera


Iraq

Biar betul kata2 bush dlm video ni?! Takkan la setan sangat dia ni sampai sanggup berkata2 begitu terang2an? Agaknya ada orang memalsukan audio dia ni kot? Ntah la...


Comments: Post a Comment

This page is powered by Blogger. Isn't yours?