<$BlogRSDUrl$>

Tuesday, August 17, 2004

Macam2

Gabungan jasperreport ver 0.6.0 dan iReport ver 0.3.2 amat dasat! Usah rasa takut dgn nombor ver 0 dihadapan kedua2 sw ni. Ia misleading. Kedua2 sw ni amat power.

Saya mempunyai keperluan utk print bar code sekali dlm report saya, dan ireport dah siap integrate dgn barbecue ver 1.0 utk janakan pelbagai jenis bar code termasuk code39 dan pdf417 yg saya nak. Tapi, bar code yg dijana oleh barbecue utk code39 tak cun sangat. Saya tukar kpd jbarcodebean dan dpt hasilkan report dgn bar code code39 dgn cantiknya. Best! :D

Jadi, sekarang ni saya boleh janakan pdf kpd web browser, menggunakan webwork ver 1.4, jasperreport ver 0.6.0, ireport ver 0.3.2, barbecue dan jbarcodebean. Satu senjata yg berguna dlm senarai senjata2 yg ada. Best! :D



Iraqi ambush killed nine Marines. Menarik gak tentang bagaimana cara tentera US di serang hendap.


Comments:
Hi...hamdi...
Saya baru dalam java...saya nak tanya berkenaan dgn jbarcodebean...macamana nak gunakannya dalam jsp...bleh tak tunjukkan contohnya...atau bagi contoh source code dalam jsp...
 
Post a Comment

This page is powered by Blogger. Isn't yours?