<$BlogRSDUrl$>

Friday, February 13, 2004

Sedikit update:
Code contoh utk JDK 1.5. Page ni rasanya diupdate dari masa ke semasa. So, jengok2 la sekali sekala utk dptkan cth code yg menguji keupayaan baru dlm JDK ver 1.5 ni.

Satu lagi implementation AOP dlm Java iaitu dynaop. Pada mulanya tak nak ambil kisah. Tapi, bila terbaca yg mana beberapa orang pakar ada contribute idea kpd projek ini spt mamat Rickard Oberg, maka, saya merasakan ia perlu diambil kira juga. Letak dlm KIV.

Masalah / Challange
Saya meminta maaf disini krn tak dpt menunaikan janji utk menyatakan masalah yg saya nyatakan dulu. Saya masih tak dpt fikirkan satu cerita yg sesuai utk menggambarkan masalahnya, dan di masa yg sama, tidak mendedahkan scenario yg saya sedang buat utk kerja saya. Memandangkan scenario kerja ni adalah PNC (private & confidential), saya terpaksa batalkan hasrat saya buat masa ini. InsyaAllah, bila keadaan lebih mengizinkan, spt bila sistem dah hampir roll out, saya boleh nyatakan masalahnya. Maaf ye.

Webwork
Saya akan teruskan dgn webwork minggu hadapan. Jangkaannya, cth2 yg saya akan postkan, mengguna semula example application dlm webwork.war. Ini adakan memudahkan kita mencuba webwork. Cth2 fasa awal tidak melibatkan database, tapi melibatkan banyak OOP dan class yg akan dihasilkan. Selepas tu, fasa ke2, saya akan masukkan cth menggunakan or mapper castor yg tak se power or mapper hibernate, tapi sudah mencukupi utk cth2 yg ringkas, serta ia lebih mudah dpd hibernate. Selalunya, lagi power sesuatu lib tu, lagi komplek cara menggunakannya.

Comments: Post a Comment

This page is powered by Blogger. Isn't yours?