<$BlogRSDUrl$>

Wednesday, January 28, 2004

Agak sibuk dgn prototype. Rasanya hari jumaat ni boleh habiskan ver 0.4 of the prototype yg handle use case utama, success scenario. Hehehe, kalau betul, cuti raya haji ni bolehlah godek2 spring. doing... doing... doing...

Rasanya saya tak akan masukkan jsp ww saya ni ke dlm code generator krn ia belum capai tahap yg memuaskan lagi. Codenya agak berterabur, tapi sebab utama ialah krn patternnya belum stabil. Saya masih belum convert form struts tu kpd ww. Utk prototype ni, nak cepat punya pasal, saya gabungkan kedua2 struts dan ww, seolah2 satu application. Walhal, sebenarnya ia adalah 2 web application (.war).

Saya telah cuba menggabungkan kedua2nya, tapi bermasalah krn settings dlm web.xml macam conflict ke antara struts dan ww. Rasanya ada cara, tapi utk tidak membuang masa, saya gabungkan kedua2nya melalui view ww yg merujuk kpd url yg dihandle oleh struts. So, hak struts tu ialah semua operasi CRUD (create/retrieve/update/delete) yg digenerate oleh code gen, dan yg khusus/customise tu, saya buat dlm ww.

Setakat ni, aop yg saya implement dlm prototype ni belum ada apa2 masalah lagi. Ia berjalan dgn lancarnya, Alhamdulillah. Saya agak risau dgn keupayaan cache shift-one cache yg saya guna tu. Ntah stabil ntah tidak. Cukup laju ke, krn bila banyak concurrent access, takut bottleneck kat cache plak! Tapi setakat ni a ok la krn masih prototype. Yg syoknya, kesenangan utk tukar kpd cache lain krn code cache ni berada dlm HANYA satu aspect shj. Tak payah nak cari kat merata2 class yg guna cache ni.

Comments: Post a Comment

This page is powered by Blogger. Isn't yours?